Subdoel | Het aantal verkeersdoden en -gewonden in de gemeente Ede neemt af. | ||
---|---|---|---|
In 2030 is het aandeel inwoners dat (zeer) tevreden is over de verkeersveiligheid in de buurt toegenomen tot 60%. | |||
Prestaties |
| ||
| |||
|
* De oversteekbaarheid van de N-wegen is sterk afhankelijk van de medewerking van de provincie.
Subdoel | In 2030 wordt 35% van alle verplaatsingen in de gemeente Ede gemaakt met de fiets. | |
---|---|---|
In 2040 is het aandeel inwoners van Ede dat dat meer dan 3 dagen per week fietst gestegen tot minimaal 65%. | ||
In 2030 is 90% van de inwoners (zeer) tevreden over fietspaden/fietsroutes in de buurt. | ||
Prestaties |
| |
| ||
| ||
|
Subdoel | De reistijdverhouding tussen openbaar vervoer en auto verbetert tussen 2025 en 2040 ten gunste van het OV op de regionale verbindingen Ede-Wageningen en Ede-Veenendaal. | |
---|---|---|
Prestaties |
| |
|
** Gelet op de voorbereidingen van de nieuwe OV concessie vergt de ontwikkeling van de Rijnlijn meer regionale aandacht en inzet.
Subdoel | Deelmobiliteit (free-floating en/of op vaste mobiliteitshubs) is een volwaardig onderdeel van het mobiliteitsaanbod en-gebruik in de gemeente Ede. | |
---|---|---|
Prestaties |
| |
| ||
|
*** De pilot hebben we on hold gezet aangezien een dergelijk systeem op dit moment financieel niet haalbaar en rendabel is.
Subdoel | Het aandeel inwoners van Ede dat vaak verkeersoverlast ervaart neemt af (agressief verkeersgedrag, geluidsoverlast door verkeer, te hard rijden, parkeeroverlast). | |
---|---|---|
Prestaties |
|